SDU Education Information System
   Home   |  Login Türkçe  | English   
 
   
 
 


 
Course Information
Course Unit Title : New Liberal Transformation in Education
Course Unit Code : 02SOS6121
Type of Course Unit : Optional
Level of Course Unit : Second Cycle
Year of Study : Preb
Semester : 255.Semester
Number of ECTS Credits Allocated : 6,00
Name of Lecturer(s) : ---
Course Assistants :
Learning Outcomes of The Course Unit : Training to learn the social function
To resolve Education and community relations
Mode of Delivery : Face-To-Face
Prerequisities and Co-requisities Courses : Unavailable
Recommended Optional Programme Components : Unavailable
Course Contents : Education, Education-Community Relations, the Social Change in Education
Languages of Instruction : Turkish-English
Course Goals : To make students understand the relationship between Sociology and Education within the framework of sociological theories and their praxis
Course Aims : To understand the role of education in social development and change
WorkPlacement   Not Available
Recommended or Required Reading
Textbook : Mahmut Tezcan, Eğitim Sosyolojisi, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Yayınları, s. 1-20, No: 150.

Mustafa Ergun, Eğitim Sosyolojisi. Afyon Kocatepe Üniversitesi, s. 6-19.

Mahmut Tezcan, Eğitim Sosyolojisi, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Yayınları, s. 46-54/65-80, No: 150.
Mustafa Ergun, Eğitim Sosyolojisi. Afyon Kocatepe Üniversitesi, s. 76-90/92-106/138-153/191-202.
Kemal İnal, ?Durkheim?ın Eğitim Anlayışı?, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi (AÜEBF) Dergisi, Cilt:24, Sayı: 2, 1991, s. 511-518.

Mine Tan, ?Eğitim Sosyolojisinde Değişik Yaklaşımlar - İşlevci Paradigma ve Çatışmacı Paradigma?, AÜEBF Dergisi, Cilt:23, Sayı: 2, 1990, s. 557-571.
Kemal İnal, ?Bazı Paradigmalarda Eğitim ve Özgürlük İlişkisi?, AÜEBF Dergisi, Cilt: 25, Sayı: 2, 1992, s.795-820.
Kemal İnal, ?Eğitim ve İktidar: Okul ve Ders Kitaplarında Egemen İdeolojilerin Yeniden Üretimi?, Eğitim ve İdeoloji, İstanbul: Kalkedon Yayınları, 2008, s. 105-127.
Kemal İnal, ?Sosyolojik Açıdan Yorumcu Paradigma ve Eğitime Uygulanması?, AÜEBF Dergisi, Cilt: 27, Sayı: 1, 1994,
s. 219-242.
Kemal İnal, ?Eğitim Sosyolojisinde Yorumcu Paradigmanın Eleştirisi?, AÜEBF Dergisi, Cilt: 27, Sayı: 2, 1994, s.679-690.
M. Ruhi Köse, ?Basil Bernstein: Pedagojik Pratik Biçimlerinin Toplumsal, Sınıfsal Kökenleri Üzerine?, Eğitim Bilim Toplum Dergisi, Sayı: 4, Yaz 2004, s. 26-46.


Mahmut Tezcan, Eğitim Sosyolojisinde Çağdaş Kuramlar ve Türkiye, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Yayınları, No: 170.
Mahmut Tezcan, ?Eleştirel Pedagoji: Peter McLaren; Paul Willis; Michael W. Apple; Henry Giroux?, Sosyolojik Kuramlarda Eğitim, Ankara: Anı Yayıncılık, 2005, s. 99-155.
Michael W. Apple, ?Teknik Bilgi, Sapma ve Devlet?, Eğitim ve İktidar, Çev. Ergin Bulut, İstanbul: Kalkedon Yayınları, 2006, s. 81-107.
Bülent Akdağ, ?Alternatif Eğitim Modelleri?, Zil ve Teneffüs Dergisi, Sayı: 6, 2006, s.34-44.
Kemal Aytaç, ?Antik Hıristiyanlık ile Ortaçağda Eğitim?, Avrupa Eğitim Tarihi: Genel Bir Bakış, İstanbul: Doğu-Batı Yayınları, 2009, s. 74-91.
Fatma Gök, ?75 Yılda İnsan Yetiştirme, Eğitim ve Devlet?, 75 Yılda Eğitim, İstanbul: Tarih Vakfı Yay., 1999, s. 1-8.
Songül Sallan Gül, "Sosyolojik Bakışla Köy Enstitüleri", Yeniden İmece, Üç aylık Eğitim, Bilim Sanat ve Kültür Dergisi, Say 9, Kasım 2005,s. 53-57.
Hüseyin Gül, ve Songül Sallan Gül, " Cumhuriyet'in Kültür Devrimlerini Okumak", Yeniden İmece, Üç Aylık Eğitim, Bilim Sanat ve Kültür Dergisi, Sayı 16, Eylül, s. 44-50.
Songül Sallan Gül ve Songül Boybeyi, ?Cumhuriyet Aydınlanmasının Kısa Tarihi: Köy Enstitülerini Çevreleyen Tarihsel ve Toplumsal Koşullar ve Bugüne Çıkarsamalar?, Toplum ve Demokrasi, Yıl: 2, Sayı: 3, s.67-93.
Fevzi Öz, ?Eğitimde Reform Arayışları ve Köy Esntitüleri?, SDÜ Eğitimde Reform ve Finans Sorunu Sempozyumu Bildiriler Kitabı, s.52-55.
Nazife Güngör, Cumhuriyet, Aydınlanma ve Köy Enstitüleri?, SDÜ Eğitimde Reform ve Finans Sorunu Sempozyumu Bildiriler Kitabı, s.58-63.
Pakize Türkoğlu, ? Köy Enstitülerinin Dünya Eğitimine Getirdiği Yeni Katkılar?, SDÜ Eğitimde Reform ve Finans Sorunu Sempozyumu Bildiriler Kitabı, s..

Adalet B. Alada, ?Türkiye?de Üniversite Üzerine: Tartışmalar, Arayışlar?, Eğitim, Bilim, Toplum, s.24-33.
Songül Sallan Gül, "Binyıl Hedeflerinde Türkiye'de Eğitim", Yeniden İmece, Üç aylık Eğitim, Bilim Sanat ve Kültür Dergisi, Say 10, Şubat 2006, s. 41-42.
Songül Sallan Gül, ve Hüseyin Gül, "Eğitim Sorunlarımız ve Demokrasi", Yeniden İmece, Üç Aylık Eğitim, Bilim Sanat ve Kültür Dergisi, Sayı 15, Haziran, s. 39-43.
Yahya Akyüz, ?Türk Eğitim Tarihi?, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Yayınları, No: 160, s. 437-449.


Fuat Ercan, ?1980?lerde Eğitim Sisteminin Yeniden Yapılanması: Küreselleşme ve Neoliberal Eğitim Politikaları?, 75 Yılda Eğitim, İstanbul: Tarih Vakfı Yayınları, 1999, s. 23-38.
Aykut Acar, ?Eğitim Hizmetlerinde Yeni Liberal Politika ve Uygulamalar: Kamu Hizmeti ve Kamu İstihdamında Dönüşüm Açısından Bir Değerlendirme?, Toplum ve Demokrasi, Yıl:2, Sayı: 3, s. 29-47.
Mine Tan, ?Toplumsal Değişim ve Eğitim: Kadın Bakış Açısından?, AÜEBF Dergisi, Cilt: 27, Sayı: 1, 1994, s. 83-96.
Firdevs Gümüşoğlu, ?Ders Kitaplarındaki Cinsiyetçiliğin 80 Yıllık Serüveni?, s.1-12.
Ayşe Gündüz Hoşgör, ?Kız Çocuklarının Okullaşmasına Yönelik Var Olan Politikalar ve Önündeki Engeller?, SDÜ Eğitimde Reform ve Finans Sorunu Sempozyumu Bildiriler Kitabı, s.161-175.
1. İkram Çınar, ?Eğitimin Tarihsel Temelleri?, Eğitim Üzerine, (Ed.) Erdal Toprakçı, Ankara: Ütopya Yayınevi, 2002, s. 45-55.
2. Kemal Aytaç, ?Antik Hıristiyanlık ile Ortaçağda Eğitim?, Avrupa Eğitim Tarihi: Genel Bir Bakış, İstanbul: Doğu-Batı Yayınları, 2009, s. 74-91.
3. Kemal İnal, ?Durkheim?ın Eğitim Anlayışı?, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi (AÜEBF) Dergisi, Cilt:24, Sayı: 2, 1991, s. 511-518.
4. Mine Tan, ?Eğitim Sosyolojisinde Değişik Yaklaşımlar - İşlevci Paradigma ve Çatışmacı Paradigma?, AÜEBF Dergisi, Cilt:23, Sayı: 2, 1990, s. 557-571.
5. Kemal İnal, ?Bazı Paradigmalarda Eğitim ve Özgürlük İlişkisi?, AÜEBF Dergisi, Cilt: 25, Sayı: 2, 1992, s.795-820.
6. Kemal İnal, ?Eğitim ve İktidar: Okul ve Ders Kitaplarında Egemen İdeolojilerin Yeniden Üretimi?, Eğitim ve İdeoloji, İstanbul: Kalkedon Yayınları, 2008, s. 105-127.
7. Kemal İnal, ?Sosyolojik Açıdan Yorumcu Paradigma ve Eğitime Uygulanması?, AÜEBF Dergisi, Cilt: 27, Sayı: 1, 1994, s. 219-242.
8. Kemal İnal, ?Eğitim Sosyolojisinde Yorumcu Paradigmanın Eleştirisi?, AÜEBF Dergisi, Cilt: 27, Sayı: 2, 1994, s.679-690.
9. M. Ruhi Köse, ?Basil Bernstein: Pedagojik Pratik Biçimlerinin Toplumsal, Sınıfsal Kökenleri Üzerine?, Eğitim Bilim Toplum Dergisi, Sayı: 4, Yaz 2004, s. 26-46.
10. Mahmut Tezcan, ?Eleştirel Pedagoji: Peter McLaren; Paul Willis; Michael W. Apple; Henry Giroux?, Sosyolojik Kuramlarda Eğitim, Ankara: Anı Yayıncılık, 2005, s. 99-155.
11. Yahya Akyüz, ?Türk Eğitim Tarihi?, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Yayınları, No: 160, s. 437-449.
12. Michael W. Apple, ?Teknik Bilgi, Sapma ve Devlet?, Eğitim ve İktidar, Çev. Ergin Bulut, İstanbul: Kalkedon Yayınları, 2006, s. 81-107.
13. Fatma Gök, ?75 Yılda İnsan Yetiştirme, Eğitim ve Devlet?, 75 Yılda Eğitim, İstanbul: Tarih Vakfı Yay., 1999, s. 1-8.
14. Adalet B. Alada, ?Türkiye?de Üniversite Üzerine: Tartışmalar, Arayışlar?, Eğitim, Bilim, Toplum, s.24-33.
15. Fuat Ercan, ?1980?lerde Eğitim Sisteminin Yeniden Yapılanması: Küreselleşme ve Neoliberal Eğitim Politikaları?, 75 Yılda Eğitim, İstanbul: Tarih Vakfı Yayınları, 1999, s. 23-38.
16. Mine Tan, ?Toplumsal Değişim ve Eğitim: Kadın Bakış Açısından?, AÜEBF Dergisi, Cilt: 27, Sayı: 1, 1994, s. 83-96.
17. Mine Tan, ?İvan İllich ve Okulsuz Toplum?, AÜEBF Dergisi, Cilt: 16, Sayı, 2, Ankara 1983.
18. Firdevs Gümüşoğlu, ?Ders Kitaplarındaki Cinsiyetçiliğin 80 Yıllık Serüveni?, s.1-12.
19. Songül Sallan Gül, "Sosyolojik Bakışla Köy Enstitüleri", Yeniden İmece, Üç aylık Eğitim, Bilim Sanat ve Kültür Dergisi, Say 9, Kasım 2005,s. 53-57.
20. Songül Sallan Gül, "Binyıl Hedeflerinde Türkiye'de Eğitim", Yeniden İmece, Üç aylık Eğitim, Bilim Sanat ve Kültür Dergisi, Say 10, Şubat 2006, s. 41-42.
21. Songül Sallan Gül ve Hüseyin Gül, "Eğitim Destek Programı Olarak ŞNT ve Yoksullukla Mücadele", Yeniden İmece, Üç Aylık Eğitim, Bilim Sanat ve Kültür Dergisi, Sayı 12, Haziran
22. Songül Sallan Gül, ve Hüseyin Gül, "Eğitim Sorunlarımız ve Demokrasi", Yeniden İmece, Üç Aylık Eğitim, Bilim Sanat ve Kültür Dergisi, Sayı 15, Haziran, s. 39-43
23. Hüseyin Gül, ve Songül Sallan Gül, " Cumhuriyet'in Kültür Devrimlerini Okumak", Yeniden İmece, Üç Aylık Eğitim, Bilim Sanat ve Kültür Dergisi, Sayı 16, Eylül, s. 44-50.
24. SDÜ Eğitimde Reform ve Finans Sorunu Sempozyumu Bildiri Kitabı
25. Toplum ve Demokrasi (3&4. SAYILAR)
Additional Resources : 1-Bilgiseven, Amiran Kurtkan, Eğitim Sosyolojisi, Filiz Kitabevi, İstanbu
Material Sharing
Documents : Mahmut Tezcan, Eğitim Sosyolojisi, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Yayınları, s. 1-20, No: 150.

Mustafa Ergun, Eğitim Sosyolojisi. Afyon Kocatepe Üniversitesi, s. 6-19.

Mahmut Tezcan, Eğitim Sosyolojisi, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Yayınları, s. 46-54/65-80, No: 150.
Mustafa Ergun, Eğitim Sosyolojisi. Afyon Kocatepe Üniversitesi, s. 76-90/92-106/138-153/191-202.
Kemal İnal, ?Durkheim?ın Eğitim Anlayışı?, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi (AÜEBF) Dergisi, Cilt:24, Sayı: 2, 1991, s. 511-518.

Mine Tan, ?Eğitim Sosyolojisinde Değişik Yaklaşımlar - İşlevci Paradigma ve Çatışmacı Paradigma?, AÜEBF Dergisi, Cilt:23, Sayı: 2, 1990, s. 557-571.
Kemal İnal, ?Bazı Paradigmalarda Eğitim ve Özgürlük İlişkisi?, AÜEBF Dergisi, Cilt: 25, Sayı: 2, 1992, s.795-820.
Kemal İnal, ?Eğitim ve İktidar: Okul ve Ders Kitaplarında Egemen İdeolojilerin Yeniden Üretimi?, Eğitim ve İdeoloji, İstanbul: Kalkedon Yayınları, 2008, s. 105-127.
Kemal İnal, ?Sosyolojik Açıdan Yorumcu Paradigma ve Eğitime Uygulanması?, AÜEBF Dergisi, Cilt: 27, Sayı: 1, 1994,
s. 219-242.
Kemal İnal, ?Eğitim Sosyolojisinde Yorumcu Paradigmanın Eleştirisi?, AÜEBF Dergisi, Cilt: 27, Sayı: 2, 1994, s.679-690.
M. Ruhi Köse, ?Basil Bernstein: Pedagojik Pratik Biçimlerinin Toplumsal, Sınıfsal Kökenleri Üzerine?, Eğitim Bilim Toplum Dergisi, Sayı: 4, Yaz 2004, s. 26-46.


Mahmut Tezcan, Eğitim Sosyolojisinde Çağdaş Kuramlar ve Türkiye, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Yayınları, No: 170.
Mahmut Tezcan, ?Eleştirel Pedagoji: Peter McLaren; Paul Willis; Michael W. Apple; Henry Giroux?, Sosyolojik Kuramlarda Eğitim, Ankara: Anı Yayıncılık, 2005, s. 99-155.
Michael W. Apple, ?Teknik Bilgi, Sapma ve Devlet?, Eğitim ve İktidar, Çev. Ergin Bulut, İstanbul: Kalkedon Yayınları, 2006, s. 81-107.
Bülent Akdağ, ?Alternatif Eğitim Modelleri?, Zil ve Teneffüs Dergisi, Sayı: 6, 2006, s.34-44.
Kemal Aytaç, ?Antik Hıristiyanlık ile Ortaçağda Eğitim?, Avrupa Eğitim Tarihi: Genel Bir Bakış, İstanbul: Doğu-Batı Yayınları, 2009, s. 74-91.
Fatma Gök, ?75 Yılda İnsan Yetiştirme, Eğitim ve Devlet?, 75 Yılda Eğitim, İstanbul: Tarih Vakfı Yay., 1999, s. 1-8.
Songül Sallan Gül, "Sosyolojik Bakışla Köy Enstitüleri", Yeniden İmece, Üç aylık Eğitim, Bilim Sanat ve Kültür Dergisi, Say 9, Kasım 2005,s. 53-57.
Hüseyin Gül, ve Songül Sallan Gül, " Cumhuriyet'in Kültür Devrimlerini Okumak", Yeniden İmece, Üç Aylık Eğitim, Bilim Sanat ve Kültür Dergisi, Sayı 16, Eylül, s. 44-50.
Songül Sallan Gül ve Songül Boybeyi, ?Cumhuriyet Aydınlanmasının Kısa Tarihi: Köy Enstitülerini Çevreleyen Tarihsel ve Toplumsal Koşullar ve Bugüne Çıkarsamalar?, Toplum ve Demokrasi, Yıl: 2, Sayı: 3, s.67-93.
Fevzi Öz, ?Eğitimde Reform Arayışları ve Köy Esntitüleri?, SDÜ Eğitimde Reform ve Finans Sorunu Sempozyumu Bildiriler Kitabı, s.52-55.
Nazife Güngör, Cumhuriyet, Aydınlanma ve Köy Enstitüleri?, SDÜ Eğitimde Reform ve Finans Sorunu Sempozyumu Bildiriler Kitabı, s.58-63.
Pakize Türkoğlu, ? Köy Enstitülerinin Dünya Eğitimine Getirdiği Yeni Katkılar?, SDÜ Eğitimde Reform ve Finans Sorunu Sempozyumu Bildiriler Kitabı, s..

Adalet B. Alada, ?Türkiye?de Üniversite Üzerine: Tartışmalar, Arayışlar?, Eğitim, Bilim, Toplum, s.24-33.
Songül Sallan Gül, "Binyıl Hedeflerinde Türkiye'de Eğitim", Yeniden İmece, Üç aylık Eğitim, Bilim Sanat ve Kültür Dergisi, Say 10, Şubat 2006, s. 41-42.
Songül Sallan Gül, ve Hüseyin Gül, "Eğitim Sorunlarımız ve Demokrasi", Yeniden İmece, Üç Aylık Eğitim, Bilim Sanat ve Kültür Dergisi, Sayı 15, Haziran, s. 39-43.
Yahya Akyüz, ?Türk Eğitim Tarihi?, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Yayınları, No: 160, s. 437-449.


Fuat Ercan, ?1980?lerde Eğitim Sisteminin Yeniden Yapılanması: Küreselleşme ve Neoliberal Eğitim Politikaları?, 75 Yılda Eğitim, İstanbul: Tarih Vakfı Yayınları, 1999, s. 23-38.
Aykut Acar, ?Eğitim Hizmetlerinde Yeni Liberal Politika ve Uygulamalar: Kamu Hizmeti ve Kamu İstihdamında Dönüşüm Açısından Bir Değerlendirme?, Toplum ve Demokrasi, Yıl:2, Sayı: 3, s. 29-47.
Mine Tan, ?Toplumsal Değişim ve Eğitim: Kadın Bakış Açısından?, AÜEBF Dergisi, Cilt: 27, Sayı: 1, 1994, s. 83-96.
Firdevs Gümüşoğlu, ?Ders Kitaplarındaki Cinsiyetçiliğin 80 Yıllık Serüveni?, s.1-12.
Ayşe Gündüz Hoşgör, ?Kız Çocuklarının Okullaşmasına Yönelik Var Olan Politikalar ve Önündeki Engeller?, SDÜ Eğitimde Reform ve Finans Sorunu Sempozyumu Bildiriler Kitabı, s.161-175.
1. İkram Çınar, ?Eğitimin Tarihsel Temelleri?, Eğitim Üzerine, (Ed.) Erdal Toprakçı, Ankara: Ütopya Yayınevi, 2002, s. 45-55.
2. Kemal Aytaç, ?Antik Hıristiyanlık ile Ortaçağda Eğitim?, Avrupa Eğitim Tarihi: Genel Bir Bakış, İstanbul: Doğu-Batı Yayınları, 2009, s. 74-91.
3. Kemal İnal, ?Durkheim?ın Eğitim Anlayışı?, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi (AÜEBF) Dergisi, Cilt:24, Sayı: 2, 1991, s. 511-518.
4. Mine Tan, ?Eğitim Sosyolojisinde Değişik Yaklaşımlar - İşlevci Paradigma ve Çatışmacı Paradigma?, AÜEBF Dergisi, Cilt:23, Sayı: 2, 1990, s. 557-571.
5. Kemal İnal, ?Bazı Paradigmalarda Eğitim ve Özgürlük İlişkisi?, AÜEBF Dergisi, Cilt: 25, Sayı: 2, 1992, s.795-820.
6. Kemal İnal, ?Eğitim ve İktidar: Okul ve Ders Kitaplarında Egemen İdeolojilerin Yeniden Üretimi?, Eğitim ve İdeoloji, İstanbul: Kalkedon Yayınları, 2008, s. 105-127.
7. Kemal İnal, ?Sosyolojik Açıdan Yorumcu Paradigma ve Eğitime Uygulanması?, AÜEBF Dergisi, Cilt: 27, Sayı: 1, 1994, s. 219-242.
8. Kemal İnal, ?Eğitim Sosyolojisinde Yorumcu Paradigmanın Eleştirisi?, AÜEBF Dergisi, Cilt: 27, Sayı: 2, 1994, s.679-690.
9. M. Ruhi Köse, ?Basil Bernstein: Pedagojik Pratik Biçimlerinin Toplumsal, Sınıfsal Kökenleri Üzerine?, Eğitim Bilim Toplum Dergisi, Sayı: 4, Yaz 2004, s. 26-46.
10. Mahmut Tezcan, ?Eleştirel Pedagoji: Peter McLaren; Paul Willis; Michael W. Apple; Henry Giroux?, Sosyolojik Kuramlarda Eğitim, Ankara: Anı Yayıncılık, 2005, s. 99-155.
11. Yahya Akyüz, ?Türk Eğitim Tarihi?, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Yayınları, No: 160, s. 437-449.
12. Michael W. Apple, ?Teknik Bilgi, Sapma ve Devlet?, Eğitim ve İktidar, Çev. Ergin Bulut, İstanbul: Kalkedon Yayınları, 2006, s. 81-107.
13. Fatma Gök, ?75 Yılda İnsan Yetiştirme, Eğitim ve Devlet?, 75 Yılda Eğitim, İstanbul: Tarih Vakfı Yay., 1999, s. 1-8.
14. Adalet B. Alada, ?Türkiye?de Üniversite Üzerine: Tartışmalar, Arayışlar?, Eğitim, Bilim, Toplum, s.24-33.
15. Fuat Ercan, ?1980?lerde Eğitim Sisteminin Yeniden Yapılanması: Küreselleşme ve Neoliberal Eğitim Politikaları?, 75 Yılda Eğitim, İstanbul: Tarih Vakfı Yayınları, 1999, s. 23-38.
16. Mine Tan, ?Toplumsal Değişim ve Eğitim: Kadın Bakış Açısından?, AÜEBF Dergisi, Cilt: 27, Sayı: 1, 1994, s. 83-96.
17. Mine Tan, ?İvan İllich ve Okulsuz Toplum?, AÜEBF Dergisi, Cilt: 16, Sayı, 2, Ankara 1983.
18. Firdevs Gümüşoğlu, ?Ders Kitaplarındaki Cinsiyetçiliğin 80 Yıllık Serüveni?, s.1-12.
19. Songül Sallan Gül, "Sosyolojik Bakışla Köy Enstitüleri", Yeniden İmece, Üç aylık Eğitim, Bilim Sanat ve Kültür Dergisi, Say 9, Kasım 2005,s. 53-57.
20. Songül Sallan Gül, "Binyıl Hedeflerinde Türkiye'de Eğitim", Yeniden İmece, Üç aylık Eğitim, Bilim Sanat ve Kültür Dergisi, Say 10, Şubat 2006, s. 41-42.
21. Songül Sallan Gül ve Hüseyin Gül, "Eğitim Destek Programı Olarak ŞNT ve Yoksullukla Mücadele", Yeniden İmece, Üç Aylık Eğitim, Bilim Sanat ve Kültür Dergisi, Sayı 12, Haziran
22. Songül Sallan Gül, ve Hüseyin Gül, "Eğitim Sorunlarımız ve Demokrasi", Yeniden İmece, Üç Aylık Eğitim, Bilim Sanat ve Kültür Dergisi, Sayı 15, Haziran, s. 39-43
23. Hüseyin Gül, ve Songül Sallan Gül, " Cumhuriyet'in Kültür Devrimlerini Okumak", Yeniden İmece, Üç Aylık Eğitim, Bilim Sanat ve Kültür Dergisi, Sayı 16, Eylül, s. 44-50.
24. SDÜ Eğitimde Reform ve Finans Sorunu Sempozyumu Bildiri Kitabı
25. Toplum ve Demokrasi (3&4. SAYILAR)
Assignments : To analyze Village Institutions Education Model/Field Study
Exams : Final Exam
Additional Material : Midterm and Presentation
Planned Learning Activities and Teaching Methods
Lectures, Practical Courses, Presentation, Seminar, Project, Laboratory Applications (if necessary)
ECTS / Table Of Workload (Number of ECTS credits allocated)
Student workload surveys utilized to determine ECTS credits.
Activity :
Number Duration Total  
Course Duration (Excluding Exam Week) :
14 3 42  
Time Of Studying Out Of Class :
14 3 42  
Homeworks :
1 25 25  
Presentation :
0 0 0  
Project :
0 0 0  
Lab Study :
0 0 0  
Field Study :
0 0 0  
Visas :
1 30 30  
Finals :
1 30 30  
Workload Hour (30) :
30  
Total Work Charge / Hour :
169  
Course's ECTS Credit :
6      
Assessment Methods and Criteria
Studies During Halfterm :
Number Co-Effient
Visa :
1 60
Quiz :
0 0
Homework :
2 40
Attendance :
0 0
Application :
0 0
Lab :
0 0
Project :
0 0
Workshop :
0 0
Seminary :
0 0
Field study :
0 0
   
TOTAL :
100
The ratio of the term to success :
50
The ratio of final to success :
50
TOTAL :
100
Weekly Detailed Course Content
Week Topics  
1 What is education?
  Study Materials: To read section from the related resources
2 Scope and field of education
  Study Materials: To read section from the related resources
3 Historical development
  Study Materials: To read section from the related resources
4 Theoretical approaches
  Study Materials: To read section from the related resources
5 Education and training models style
  Study Materials: To read section from the related resources
6 The relationship between the environment and education
  Study Materials: To read section from the related resources
7 Family environment, school environment, workplace, community and education
  Study Materials: To read section from the related resources
8 Education and Social Structure-Social System
  Study Materials: To read section from the related resources
9 Midterm
  Study Materials: Midterm
10 Education and Social Policy
  Study Materials: To read section from the related resources
11 Socialization and education
  Study Materials: To read section from the related resources
12 Social status, role and social change in the Role of Education
  Study Materials: To read section from the related resources
13 Social mobility, social stratification and social integration
  Study Materials: To read section from the related resources
14 Culture and education
  Study Materials: To read section from the related resources
Final Exam
  Study Materials: Final Exam